Mielőtt témánkra térnénk - hogyan lehetséges a mobilos lájkolás androidos vagy iOS Facebook-alkalmazásban - egy kutatási eredményt ismertetünk.
Akár brit tudósok is készíthették volna azt a kutatást (de nem!), amely szerint az átlagember naponta 1500-szor veszi elő a mobilját. A felmérés során mobilkommunikációval foglalkozó médiaszakemberek és marketingesek kétezer okostelefon-felhasználó áltat kitöltött űrlapokból dolgoztak. A legfontosabb állítások ezek:
- az átlagfelhasználó 7:31-kor nézi meg először a telefonját (mindenütt a helyi idő értendő)
- átlagosan naponta 1500-szor (!!) néz rá a telefonjára
- naponta három órát és 16 percet nézi a kis képernyőt
- tízből négyen azt állították, elveszettnek érezték magukat telefon nélkül
- átlagosan 17 SMS-t küldenek és 21-et kapnak
- átlagosan napi 2,4 alkalommal éri el őket valamilyen marketing célú üzenet tömeges SMS formájában
- az őket elérő SMS-kampányra a felhasználó 69 % pozitívan reagál
- a Facebookra az okostelefon-felhasználóknak 74 %-a naponta felcsatlakozik mobilkészülékéről
- közülük 82 % azoknak az aránya, akik legalább 1 lájkot kiosztanak
- a mobilról facebookozók fele 3-nál többször lájkol és legalább 1 saját bejegyzést vagy megosztást közzétesz
- az okostelefonok 91 %-án a gyáriakon kívül sajátkezűleg telepítve van legalább 1 alkalmazás
- kétharmadukon 3 vagy annál több külön telepített app fut
SMS marketing
A fenti adatok ismeretében érthető, hogy tömegesen küldött sms-üzenetekkel a mobilozók többsége megszólítható és pozitívan reagál az sms-kampányra. A kézbesített reklámüzeneteknek közel a fele (!!) vásárláshoz, megrendeléshez vezet. Éppen ezért viharos gyorsasággal szaporodnak azok a mobilos alkalmazások, amelyek a megrendelést és online fizetést pofonegyszerűvé teszik.
Lájkoljunk mobilon is
Az SMS-kampány-blogból értesülhettünk az új Facebook-gombokról, amelyek használata asztali gépről nem okoz gondot. Ám a mobilon nincs egér, akkor mégis
hogyan lehet lájkolni androidos vagy iOS alatt futó Facebook alkalmazásban?
Egyszerűen! A magyarázatot a gif-animáció mutatja:
Csak rá kell nyomnunk a Tetszik / Like feliratra, de ne csak úgy koppintsunk, hanem tartsuk rányomva az ujjunkkal: 1 másodpercen belül felbukkannak a kis fejek és szimbólumok. Ha azt szeretnénk megnézni, kik haházták, kik hűházták, és kik azok, akik csak “simán” lájkolták a bejegyzést, kattintsunk alatta a lájkokat és egyéb reakciókat jelző mezőre.
Jó mobillájkolást kívánunk!
Lájkolás mobiltelefonon. Facebbok alkalmazás, felmérés, jutatás, mobil marketing alkalmazésok okostelefon felhasználóknak, sms-ksmpány lájkolása, tömeges sms küldés mobilkészülékre
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.