Új páciensek bevonzása belső marketing segítségével
A fogászati szakma számára alapvető fontosságú a különbség a külső és a belső marketing között. A külső marketing magában foglalja új betegek bevonzását hirdetési és közösségi tevékenységek révén a különböző közösségi felületeken, ám sokkal hatékonyabb és gazdaságosabb a belső marketing, mely inkább a meglévő betegek ajánlásaira koncentrál a fogorvosi rendelőben.
Érdemes kihasználni tehát jobban a meglévő pacientúra “közönségét"a következő lépések alapján, egy belső marketing stratégiára építve:
- Fogorvosként, bátorítsa kimondatlanul is jelenlegi betegeit arra, hogy népszerűsítsék a fogászati rendelő kezeléseit, akár a honlapon is. A cél az, hogy meggyőző szóbeszéd útján hirdesse a cégének szolgáltatásait. Hogyan érheti ezt el? Jó benyomás keltéssel, a kölcsönös bizalom kiépítésével, lelkiismeretes kezelés után bizonyára csupa jó dolgot fognak mondani a betegek ismerőseiknek (fogászati probléma úton-útfélén akad).
- Még jobb, ha a páciens személyesen meggyőződik arról, hogy a rendelő kiemelkedik azáltal, hogy új eszközparkkal rendelkezik, egyedi vevőszolgálatot tart fenn betegei számára, és a gyakorlatban is igen vendégszerető a hozzáállásuk. A jó tapasztalattal távozó betegek szívesen térnek vissza, ha bármikor újabb probléma akadna a fogaikkal.
- Ha a betegek elégedettek a fogorvos munkájával, és a rendelő szolgáltatásaival, ne habozzon a recepciós kolléga sem megkérni őket arra, hogy ajánlják családtagjaiknak, barátaiknak, kollégáiknak, szomszédaiknak és más ismerőseiknek a cég kezeléseit.
- Új betegeknek érdemes névjegykártyát adni, esetleg némi kedvezményt kínálni, amennyiben közvetítésével új páciens érkezik kezelésre.
- A reklámozáshoz készült brosúrák szintén jó altarnatívát kínálnak ahhoz, hogy hírét vigyék a rendelőnek.
Szükség van jó honlapra
Minden esetben figyeljen a fogász arra, hogy vonzó, figyelemkeltő legyen rajta a grafika, harmóniát sugalló a háttér, és rajta legyen az elérhetőség és a pontos cím a weboldalon is. Ez a kreatív „eladás” alapja. Egy összecsapott, semmitmondó reklámszöveg, ami nem kelti fel azonnal az utca emberének figyelmét, automatikusan a kukában landol, ezért mindenképpen próbáljon valami szokványostól eltérő megjelenést, “mondanivalót” kreálni, akár szakember bevonásával.
Marketing a páciensek ajánlásai alapján
Ha a betegek ajánlása alapján a marketing stratégia szerint, az új páciensek érkeznek, ne felejtsék el megköszönni a közvetítőnek, akár egy apró figyelmesség erejéig (pl. fogkefe, ingyenes fogkő levét, stb). Az udvariasság legyen alapkövetelmény a rendelőben, ami mindenkire egyaránt érvényes és betartandó. A kiszolgáltatott beteg a fájdalmat és a kellemetlenségeket is sokkal jobban tolerálja, ha megértő, szívélyes közeget talál.
A marketing, reklám hatékonysága
Határozzon meg egy teljesítménycélt az elérhető eredmény értékeléséhez. Kövesse a kapott ajánlások számát, és hasonlítsa össze a valós eredményeket a heti céllal.
Ez segíthet folyamatosan felülvizsgálni és átformálni szükség esetén a belső reklámozás gyakorlatát.
A promóció egyetlen formája sem olyan megtérülő és nyereséges, mint a belső marketing, használja ki teljesen ezt a nagyszerű eszközt.
Fogászati rendelő budapesti marketingje honlapon is. Néhány egyéb érdekes téma mindenki számára: marketing ára, fogorvosi klinika, fogászat a 13. kerületben, Budapest kezelés, reklám szolgáltatás, weboldal készítés.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.