életmód és mobil marketing. telefonos alkalmazások. ipari télikert - terasz. online pr-cikk. laptop szerviz budapest. weboptimalizálás

Permanens technikai forradalom

permanens-technikai-forradalom.jpgHa igaz, hogy a huszadik század végén információs forradalom zajlott le (ennek legalább négy faktora említendő: 1) a számítógépek és digitális technikák gyors elterjedése, 2) az internet megjelenése és gyors fejlődése, 3) a GMS telefontechnológia igen gyors elterjedése és mindezekkel összefüggésben 4) a kommunikáció gyorsaságának (széles sávú net) és a digitális adathordozók kapacitásának exponenciális növekedése), akkor az is igaz, hogy ez a forradalom új és új lendületet vesz a 21. században, és nem túlzás a társadalomtudományok területéről ismert permanens forradalom kifejezés használata az internetes és mobilos technikák területén. Mindenképpen forradalmasító erejű új hullámról beszélhetünk például az intelligensnek nevezett technológiai fejlesztések elterjedését érintve: okostelefon, okosóra, okostv, okosház...

Ami körülöttünk zajlik, az is káprázatos, de ennél is többet várhatunk a jövőtől. Húsz éven belül életünket alapvetően átalakítja majd a még gyorsabb üzemben zajló technológiai fejlődés, amelynek eredményei valószínűleg olyanok lesznek, amelyek ma még a nagy képzelőerővel rendelkező sci-fi író fejéből sem pattantak ki. 

2036-ra valószínűleg az emberek nagy többsége már távmunkában dolgozik majd, ez a trend egyértelmű és valószínűleg már jóval előbb megvalósul. Ez viszont azt jelenti, hogy bár a lakosság nagy része a városokban él majd, kevesebben indulnak meg reggelente dolgozni, így az utakra, tömegközlekedési eszközökre jellemző zsúfoltság a múlttá lesz. Ez persze nem jelenti azt, hogy kevesebb autó lesz: éppen ellenkezőleg, várhatóan még a mostaninál is több jármű közlekedik majd. Igaz, ezek többsége elektromos autó lesz, ez a piac ugyanis robbanás előtt áll. Még nem lehet tudni pontosan mikor, de néhány éven belül az elektromos autók mennyisége, a hozzájuk tartozó infrastruktúra kiépítettsége eléri azt a kritikus pontot, amikor a dolgok egyik pillanatról a másikra felgyorsulnak, így 2036-ra óvatos becsléssel is, az lakossági gépjárművek harmada, de akár fele is elektromos hajtású lesz. Az, hogy a mainál nagyobb járműpark fennakadás nélkül közlekedhessen, óriási kihívásnak tűnik, de az „okos városok” addigra fejlett közlekedésirányító rendszerekkel rendelkeznek majd.

- hangzott el például egy szakmai konferencián.

Ezt a várható fejlődést azonban a kommunikációnak és a személyre szabott marketingnek is követnie kellene, ezen a téren azonban nagy az elmaradás, már kétségtelen, hogy a marketing már most is átalakulóban van. A jövő még "kecsegtetőbb": a mindenütt jelenlévő térfigyelő-rendszerek és a digitális lábnyomunk, vásárlási szokásaink elemzésével a vállalkozások sokkal közvetlenebbül szólítanak meg minket ajánlataikkal, bármerre járunk, a közelben lévő üzletek személyre szabott ajánlatot tesznek, a bevásárlóközpontok csomagokat állítanak össze számunkra és sms-ben értesítenek minket az átvétel lehetőségéről, a kedvenc éttermünk saját ínyenc-menünkkel vár majd. És ez nem fantazmagória: egy londoni bevásárlóközpontban az érkezőket a parkoló bejáratánál elhelyezett kamerák arcfelismerő szoftverekkel, vagy az autó rendszáma alapján azonosítják, mire beállnak a számukra kijelölt parkolóhelyre, okostelefonjukra már meg is érkezik a vásárlási szokásaik alapján összeállított akciós kuponcsomag a bevásárlóközpont üzleteibe. Eljön az idő, amikor elég elsétálni egy bolt előtt, már csipog is a telefon és marketing sms érkezik arról, hogy ha már éppen arra járunk, be is ugorhatunk, mert különleges ajánlatuk van számunkra. 

Ha okostelefon felhasználók vagyunk és internetezünk a mobilunkról, akkor a Google és a Facebook, ha csak nem védekezünk ez ellen, már így is szinte mindent tud rólunk. Nem kétséges, hogy a személyre szóló mobilmarketing mindenütt megtalál, elér és megszólít.

A civilizációs fejlődés és a technikai forradalom kényelmesebbé teszi életünket. De zaklatottabbá is. Ki vagyunk szolgáltatva. De milyen forradalom lenne az, amely nem jár áldozatokkal. 

google optimalizálás - facebook kommentek moderálása wordpress blogban - információs forradalom

Szólj hozzá!

Hangoskönyv applikáció: Hallgass, olvasó, irodalmat!

Kortárs magyar irodalom okostelefonra: mobilalkalmazás

hangoskönyv mobilalkalmazásmobilalkalmazás: hangoskönyv applikáció letöltés. kortárs magyar irodalom okostelefonra: hallgass, olvasó, könyves irodalmi mobiltelefon alkalmazás. margó fm

2015 decemberében Budapest Főváros Önkormányzata, a BVA Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. és a Margó Irodalmi Fesztivál közös munkájának az eredményeként jött létre az a mobiltelefonos alkalmazás, amely a magyar kortárs írók írásait népszerűsítk és teszi elérhetővé bárki számára, ugyanis a Hallgass, olvasó! ingyenes letölthető androidos és IOS készülékekre.

Irodalmi mobilalkalmazás: növekszik a kínálat

2016-ban folytatódik a kortárs magyar irodalmat népszerűsítő mobilalkalmazással élvezhető kínálat gyarapodása: a Hallgass, olvasó! hangoskönyv applikáció az idén rendszeresen jelentkezik új témákkal, felolvasásokkal, elsőként az Aegon Irodalmi Díjra jelölt tíz könyvből, valamint az Irodalom Éjszakája legjavából válogattak a rendszer fejlesztői, így az Aegon-díjas Oravecz Imre verseit, valamint Bartis Attila, Dragomán György, Esterházy Péter, Marno János, Rakovszky Zsuzsa, Szvoren Edina és Térey János műveit, de részlet hangzik el Réz Pál és Parti Nagy Lajos közös interjúkötetéből is.

"Fantasztikus, ahogy Máté Gábor hangján szólal meg egy Oravecz-vers, örülök, hogy ezzel az alkalmazással új, fiatal olvasókat nyerhetünk meg az Aegon Művészeti Díj tíz döntős könyvének. Tizenegy éve elkötelezett támogatói vagyunk a kortárs magyar irodalomnak, évek óta ott vagyunk a Margó fesztiválon, nemcsak a szerzők, az olvasók is fontosak nekünk" - mondta Drevenka Edit, az Aegon Magyarország Zrt. PR igazgatója. Az idei tíz jelölt szövegeit Udvaros Dorottya, Máté Gábor, Szikszai Rémusz, Scherer Péter és Polgár Csaba tolmácsolásában hallgathatjuk meg akár utazás vagy egy télikertben történő napfürdőzés közben.

Az Aegon csapatát az Irodalom Éjszakája színes kavalkádjából válogatott szövegek követik a Katona József Színház színészeinek közreműködésével. "Az olvasók az Irodalom Éjszakáján egy izgalmas és színes séta keretében találkozhattak a meghatározó európai és Európán kívüli irodalmakkal, nagy örömünkre ezt a sétát most egyénileg folytathatják a Margó.fm segítségével" - mondta Katarzyna Sitko, a Lengyel Intézet igazgatója és a magyarországi EUNIC jelenlegi elnöke.

Tovább
Szólj hozzá!

Google-perek, harcok: Android, Books

Google Android, Google Könyvek: érdekharc, per, szerzői jog. Piaci szereplők, EU.

Az internetes keresésben első cég az online világnak olyannyira meghatározó szereplője lett, hogy érdekei érvényesítése óhatatlanul más szereplők érdekeit sérti. Így harcok és gyakran pereskedések kísérik működését. Az okostelefonok terén az Android miatt folyik a csetepaté az EU-val, a Google Books-szal viszont pert nyertek.

google android: mobilmarketing

Európa kontra Google Android

Ádáz harcot hirdet az okos mobiltelefonok nagy részét hajtó Android operációs rendszer ellen az Európai Bizottság. A kérdéssel foglalkozó uniós illetékesek a Microsoft elleni kíméletlen és nagyszabású hadjárathoz hasonlították a Google Android elleni fellépést. A hírek szerint brüsszelben hamarosan véglegesítik az internetes óriáscég által kifejlesztett Android operációs rendszer elleni vádakat, miután akár az is előfordulhat, hogy az EU versenypolitikai biztosa hamarosan a nyilvánosság elé tárja, végül is mi a gondja az uniónak az Androiddal.

Emlékezhetünk: a főleg keresőjéről ismert világcég ellen egyszer már eljárás indult, mert a vád szerint piaci helyzetével visszaélve az online keresési találatokat úgy manipulálta, hogy saját szolgáltatásait jelenítette meg előbb a listán. Ezt a Google természetesen tagadta (a cég határozottan elutasítja, hogy a nyílt forráskódú Androiddal megsértené a versenyelveket), és - valljuk be őszintén - hitelességét is veszteni a kereső, megkérdőjelezhető lenne a megfelelősége, ha a véd beigazolódna. Persze sokakat aggodalommal tölti el, hogy a Google visszaélhet azzal, hogy a felhasználók gyárilag telepített alkalmazásokra vágynak, hogy a mobil eszközt a kicsomagolás után azonnal használatba vehessék, de porig rombolná a keresőmogul presztizsét ha ezzel ténylegesen is visszaélne.

A nemzetközi üzleti joggyakorlásban jártas elemzők szerint éppenséggel van miért aggódnia a Google-nak: manapság a felhasználók keresései és internetes tranzakciók jobbára mobilplatformról indulnak, így a helyzet eléggé világos: valóban van mód a helyzettel való visszaélésre.

A szemünk előtt zajló mobilforradalom egyik nagy nyertese éppen a Google lett: hitelt érdemlő felmérések szerint a világ okostelefonjainak 80 százalékát a Google által kifejlesztett Android operációs rendszer működteti. A rivális Apple részesedése mindössze 13 százalék.

google könyvek

 

Nem sért jogot a Google Books

Az online világ vezető vállalata számára - immáron jogerősen - kedvező döntéssel zárult az az évtizedes jogi (főge szerzői jogi) csatározás, amelyet a könyvek online elérhetővé tétele miatt indítottak a Google ellen.

Még 2004-ben indult el a Google Books projekt (Google Könyvek), amely a világ legátfogóbb teljes szöveges könyvkeresője (vagy könyves szövegkeresője) lett. A projektben marketingeljárásokat alig alkalmazó keresőóriás elképesztő mennyiségben szkenneli be a Gutenberg galaxist. (A programban magyar könyvritkaságok is elérhetők.)

Az Authors Guild nevű jelentős befolyású amerikai írószervezet már 2005-ben jogi eljárást kezdeményezett a szerzői jogok megsértése miatt a Google ellen, érvelésük szerint a világprojekt aláássa a szerzőknek a könyvkiadással adódó pézkeresési lehetőségeit.

Az amerikai legfelsőbb bíróság törvényszéke azonban a Google érvelését fogadta el: a vállalat a “méltányos használat” elve szerint állítja össze az adatbázist, és igaz ugyan az állítás, hogy a könyvek teljes szövegében lehet keresni, ám a kötetek nem olvashatók el, csupán a keresett idézett szövegkörnyezetét mutatja meg belőlük a rendszer. Ez pedig nem megy túl a nyomtatásban is megengedett idézés, szemelvény-bemutatás gyakorlatán, amely nem von maga után jogkövetkezményeket.

Tovább
Szólj hozzá!

Vivaldi: a testre szabható böngésző

vivaldi-bongeszo_1.jpgNemcsak a négy évszak, a testre szabható böngésző is Vivaldi nevét juttatja eszünkbe. Modern is, klasszikus is és nem kisebb ambícióval lép fel rövid ismertető szövegében, mint ezekkel a mondatokkal: Minden testre szabható - Legyen a tiéd a web. Mind egyediek vagyunk és mind mást szeretnénk. A Vivaldi böngészőt magadra szabhatod, nem kell másokhoz alkalmazkodnod. A füleket az ablak aljára vagy oldalára szeretnéd elhelyezni? A címsort szeretnéd máshová tenni? Rajta hát, állítsd be a gyorsbillentyűket, egérgesztusokat, a megjelenést és így tovább. - És valóban!! Bámulatos ennek a browsernak a flexibilitása.

Ahogy az Index cikkéből megtudható, nagyjából egy évvel az első technikai előzetes beharangozás után most ténylegesen megjelent a Vivaldi 1.0 a hozzá tartozó legkülönfélébb pluszfunkciókkal. A böngésző a Chromiumon alapul, a Google nyílt forráskódú projektjén, Windowsra, OS X-re és Linuxra is elérhető. Sok-sok funkciójából azonban néhányat csak kiegészítőkkel lehet elérni.

Legfőbb erénye a Vivaldi böngészőnek, hogy a füleket az asztal bármelyik sarkába mozgathatjuk, mindenféle eseményhez kapcsolhatunk egérmozdulatokat és billentyűkombinációkat is, a kezdőlap pedig voltaképp egy gyorshívó. Az oldalsávhoz különféle panelek adhatók hozzá, a könyvjelzők, a letöltések és a jegyzetek mellett teljes weboldalak is elhelyezhetők, így bármire bármikor, bármilyen más művelet közben is ránézhetünk, vagyis nemcsak nyitva maradnak, hanem frissülnek is, miközben mi a főablakban épp valami mást böngészünk. A Google Chrome-hoz letöltött használható kiegészítők elfogadható módon működnek a Vivaldival is.

Aki tehát nem szereti a többi böngészó (Firefox mozilla, Opera, Chrome - az Internet Explorerről már nem is beszélve) merevségét és gyári opcióit, annak áldás a Vivaldi.

Jól muzsikál!!

Melyik a legjobb internetes web böngésző? Tartalom és laptop marketing

Szólj hozzá!

Ki őrzi a Google szerverközpontját?

google-szerverkozpont - sms

Főleg biztonsági okokból, de részben az üzleti titok védelmében is a szervertermeket általában nem engedik fotózni az újságíróknak, amikor valamiért kivételesen mégis beengedik őket az IT-szentélybe. Ha mégis látunk ilyen felvételeket a lapokban, azokról maga a cég gondoskodik. Olykor még videók is készülnek. Ez az alábbi például a világ legnagyobb internetes vállalata, a Google egyik központjában készült. A szerverház Dalles városában épült és 2006-ban kezdte meg működését.

 

google adatközpont őrzéseA videó érdekessége, hogy körbeforgatható, azaz 360°-os látványt kaphatunk, ha az egérrel megfogjuk és mozgatjuk a képet (mint az álló panorámaképeknél a Street View-ben), a dolog kitűnően működik mind Firefox vagy Google Chrome böngészőben, mobilos YouTube alkalmazással vagy a Google Cardboardot használatával. Az ilyen videók egyébként kiválóan alkalamasak mobilmarketing kampányok népszerűsítésére is.

További érdekesség, hogy a  a Street View segítségével bejárható az Észak-Carolinában, Lenoirban üzemelő Google szerverpark (<< lásd a linket) egy része. Nem kis meglepetésünkre az első elágazásnál már meg is győződhettünk arról, a világcég nem akárkikre bízza az adatközpont őrzését.

Tovább
Szólj hozzá!

Tömeges SMS küldés laptopról

tömeges sms köldés laptopról

A leghatékonyabb mobilmarketing eljárás a tömeges SMS küldés Gateway laptop használattal. Kampány indításához a szövegüzenet fogadására alkalmas mobiltelefonokra SMS formátumú szöveges üzenet eljuttatása a legcélszerűbb eljárás. Az utóbbi években minden szakmai felmérés azt mutatta ki, hogy a személyre szabottan küldött reklámüzenetnek a legnagyobb a mozgósító ereje, ráadásul nem csupán a törzsvásárlók körében, hanem a megnyerni, az ügyfélkörbe bevonni kívánt potenciális megrendelők, lehetséges termékvásárlók körében is.A televíziós hirdetések jelentőségét persze nem becsülhetjük le: a milliós nézettség rossz hatékonyság mellett is százezreket mozgósíthat, ám az smsüzenetek területén sokkal jobb a megtérülési arány. Aki saját mobiljára kap üzenetet, a személyes megszólítottság hatása alá kerül. Különösen, ha megfelelő szoftverrel a névjegyzékből még a keresztnevét is sikerül az üzenet elé varázsolni, akkor szinte bizonyos, hogy a felhasználói oldalon interakcióra számíthatunk.

Természetesen ehhez előbb egyrészt megfelelő marketing-előkészítés szükséges a célok és eszközök pontos meghatározásával (ide tartozik a karbantartott címlista alapján előállított adatbázis is), másrészt pedig rendelkeznünk kell a a gyors és megbízható továbbításhoz a megfelelő technológiával.

Nagyvállalat, bankok, üzletláncok olykor saját infrastruktúrát építenek a csoportos sms-küldéshez, kis- vagy középvállalkozások esetében ez nem költséghatékony, ésszerűbb az ágazatban gyakorlott szolgáltató céget megbízni az SMS-kampány lebonyolításával. Az ilyen cégek Gateway-program keretében teljesítik a megrendeléseket és akár milliós számban képesek üzenetek kézbesítésére.

Mi az SMS Gateway rendszer?


gateway laptop smsA Gateway rendszer olyan üzenetküldő szolgáltatás, amely a küldő fél oldaláról mobileszköz használata nélkül, azaz számítógépről, notebook vagy akár tablet készülék segítségével vezérelt szervergépről közvetlenül továbbit szöveges üzeneteket előfizetői mobiltelefonokra az internethálózaton keresztül, ahogy ez a mellékelt illusztráción is látható.

Az üzenet útja vázlatosan:

PC vagy laptop -> internethálózat -> szolgáltatói szervergép -> internethálózat -> mobilszolgáltató SMS-központja -> mobilhálózat -> mobilos telefonelőfizető.

A Gateway programok főbb alkalmazási területe: adatbázis alapú SMS-kampány indítása, személyre szabott rövid szöveges üzenetek küldése célcsoport tagjai számára. A célcsoport nemcsak vásárlókört jelenthet, egy nagy intézmény megszólíthatja így szabadnapos dolgozóit, hogy álljanak munkába, egy párt kampány idején mozgósíthatja tagságát és szimpatizánsait, stb.

Gateway technológiai háttérrel, amely lehetővé teszi, hogy asztali számítógép vagy QWERTZ kiosztású laptop billentyűzet alkalmazásával irányítsuk a folyamatot, bármilyen SMS-kampány sikerrel lebonyolítható, a célba juttatás kiemelkedően jó hatásfokú, a megrendelő visszajelzést kap és a részletes statisztikai kimutatásokat is megtekinthet. Ám bármilyen jó is legyen a műszaki háttér, üzenetküldő kampány indítása előtt érdemes végiggondolni: mit, miért és hogyan szeretnénk elérni. Legelőbb a célközönséget kell kiválasztani. A következő lépésben 160 karakterben kell jól megfogalmaznunk reklámüzenetünket. Végül a technikai lebonyolításról kell gondolkodnunk: célszerű e célra profi mobilmarketing szolgáltatót felkérni. A magyar web számtalan kiváló szolgáltatót kínál, ha a tömeges sms küldés vagy az SMS kampány kulcsszóra rákeresünk a Google segítségével. A cégek lehetővé teszik a kampány online lebonyolítását.

A tömeges SMS-küldés hatékonysága

Angol szóval élve a bulk sms igen költséghatékony megoldás, de csak széles ügyfélkörrel rendelkező közép- és nagyvállalkozások, szervezeti egységek, egyesületek, nagyobb intézmények, központi vagy nagyobb térségi  hivatalok, ügyfelek nagy csoportjaival számló pénzintézmények, üzletláncok számára. Kisvállalatok és főleg magánszemélyek ritkán gondolkoznak ezres, tíz- vagy százezres nagyságrendben, így számukra kevéssé megtérülő eljárás a mass sms még akkor is, ha az internet lehetőségeivel élve irodájukból egy notebook képernyőjéről bonyolítják le a kampányt.

Azonnali üzenettovábbítás - SMS.kampány

Telefonos kommunikáció - online marketing. Web - internet - mobil marketing. Marketing célú üzenetküldés laptopról mobilkészülékre, okostelefonra internet- és mobilhálózat segítségével. Azonnali tömeges sms küldés laptopról mobiltelefonra adatbázis alapján. Laptop Budapest | hardware alkatrészek notebook webáruházból | legjobb laptop szerviz | fantasztikusan feljavítható PC-e a Google-sikerhez

Szólj hozzá!

Mobilbarát weboldalak - Mobilweb

mobil-marketing-tartalommarketing.jpgMobiltelefonra optimalizált weboldalak - Mobilweb - mobilbarát honlapok - reszponzív sablon - online mobil marketing

Az okostelefonok tömeges elterjedésével és az egyre nagyobb széles sávú mobilinternetes penetráció következtében dinamikusan nő azoknak a száma, akik nem asztali gépről vagy tabletról, hanem jellemzően mobiltelefonról böngészik a weboldalakat. Bár a okostelefonokra telepített browserek elég jól kezelik a legkülönbözőbb honlapokat és a jó szöveg- és képmegjelenítés majdnem minden alkalommal biztosított. A keskeny képernyőkre kevésbé optimalizált weblapoknál is csak legfeljebb néhány mozdulatot, nagyítást, görgetést kell végezni, hogy a tartalommal megismerkedjünk. Ennél persze sokkal jobb, ha az adott honlap már eleve olvasható és átlátható alakban jelenik meg a mobileszközön. Érthető, hogy a neten böngésző közönség kegyeit kereső kereskedelmi oldalak tulajdonosai részéről elemi érdek úgy megjelentetni egy-egy termék, szolgáltatás, akció bemutatását célzó honlapot, hogy azonnal látszódjon a lényeg, ne szoruljon a képernyő szélére vagy ne essen ki a képből. Hogy ez így legyen, a honlapprogramozók régóta használnak reszponzív sablonokat: ha ezeket alkalmazzák a weboldalak építésénél, akkor azok tartalma a böngésző készülék képernyőszélességéhez igazodva jelenik meg a monitoron.

reszponziv-mobil-web.png

A Google 2015 áprilisában jelentette be, hogy a mobilokon megjelenített keresőtalálati listákon előnyben fogja részesíteni azokat a szájtokat, amelyek mobilbarátok. Ez újra csak ösztönzőleg hatott a piaci részvevők számára, hogy törekedjenek a mobilweb elvárásoknak megfeleltetni weblapjaikat.

Ám nemcsak a megjelenés teljesértékűsége fontos, hanem a sebessége is. A Google az elmúlt két-három évben óriási hangsúlyt fektetett a mobil felhasználókra, ennek egyik sarkalatos ténye az AMP oldalak bevezetése. A probléma ugyanis az, hogy a hagyományos weboldalak letöltése mobil eszközökkel meglehetősen lassú, és az akkumulátorokat is erősen igénybe veszi. A reszponzív sablon csak a megfelelő megjelenítést teszi lehetővé, de a letöltendő adatmennyiség nagysága ezzel nem változik.

Az AMP célja ezzel szemben az, hogy gyorsabbá tegye a telefonra seo szempontból optimalizált weboldalakat és ezzel a hírfogyasztást megkönnyítse.

A probléma nem új keletű. Az USA-ban már 2010-ben készültek kutatások mobil web felhasználás tekintetében. A kutatás alapján a felhasználók harmada azt mondta, hogy az adott látogatott oldal / oldalak nem megfelelőek mobilra, azaz nincsenek megfelelően optimalizálva. Ennél valamivel kevesebben panaszkodtak a sokáig tartó oldal betöltésre. Nyilvánvaló, hogy a felhasználók igénye az lenne, hogy nem kelljen többet várni egy oldal betöltésére mobil sem, mint hagyományos asztali számítógépen.

mobil barát web - első sms küldő marketing honlap - mobil internet - weboldal kutatás - marketing

Szólj hozzá!

Mobilos lájkolás androidos vagy iOS Facebook-alkalmazásban

blog-smsmarketing.jpg

Mielőtt témánkra térnénk - hogyan lehetséges a mobilos lájkolás androidos vagy iOS Facebook-alkalmazásban - egy kutatási eredményt ismertetünk.

Akár brit tudósok is készíthették volna azt a kutatást (de nem!), amely szerint az átlagember naponta 1500-szor veszi elő a mobilját. A felmérés során mobilkommunikációval foglalkozó médiaszakemberek és marketingesek kétezer okostelefon-felhasználó áltat kitöltött űrlapokból dolgoztak. A legfontosabb állítások ezek:

  • az átlagfelhasználó 7:31-kor nézi meg először a telefonját (mindenütt a helyi idő értendő)
  • átlagosan naponta 1500-szor (!!) néz rá a telefonjára
  • naponta három órát és 16 percet nézi a kis képernyőt
  • tízből négyen azt állították, elveszettnek érezték magukat telefon nélkül
  • átlagosan 17 SMS-t küldenek és 21-et kapnak
  • átlagosan napi 2,4 alkalommal éri el őket valamilyen marketing célú üzenet tömeges SMS formájában
  • az őket elérő SMS-kampányra a felhasználó 69 % pozitívan reagál
  • a Facebookra az okostelefon-felhasználóknak 74 %-a naponta felcsatlakozik mobilkészülékéről
  • közülük 82 % azoknak az aránya, akik legalább 1 lájkot kiosztanak
  • a mobilról facebookozók fele 3-nál többször lájkol és legalább 1 saját bejegyzést vagy megosztást közzétesz
  • az okostelefonok 91 %-án a gyáriakon kívül sajátkezűleg telepítve van legalább 1 alkalmazás
  • kétharmadukon 3 vagy annál több külön telepített app fut 

 SMS marketing

A fenti adatok ismeretében érthető, hogy tömegesen küldött sms-üzenetekkel a mobilozók többsége megszólítható és pozitívan reagál az sms-kampányra. A kézbesített reklámüzeneteknek közel a fele (!!) vásárláshoz, megrendeléshez vezet. Éppen ezért viharos gyorsasággal szaporodnak azok a mobilos alkalmazások, amelyek a megrendelést és online fizetést pofonegyszerűvé teszik.

Lájkoljunk mobilon is

Az SMS-kampány-blogból értesülhettünk az új Facebook-gombokról, amelyek használata asztali gépről nem okoz gondot. Ám a mobilon nincs egér, akkor mégis

hogyan lehet lájkolni androidos vagy iOS alatt futó Facebook alkalmazásban?

Egyszerűen! A magyarázatot a gif-animáció mutatja:

facebook-reaction-mobil-tutorial-02

Csak rá kell nyomnunk a Tetszik / Like feliratra, de ne csak úgy koppintsunk, hanem tartsuk rányomva az ujjunkkal: 1 másodpercen belül felbukkannak a kis fejek és szimbólumok. Ha azt szeretnénk megnézni, kik haházták, kik hűházták, és kik azok, akik csak “simán” lájkolták a bejegyzést, kattintsunk alatta a lájkokat és egyéb reakciókat jelző mezőre.

Jó mobillájkolást kívánunk!

Lájkolás mobiltelefonon. Facebbok alkalmazás, felmérés, jutatás, mobil marketing alkalmazésok okostelefon felhasználóknak, sms-ksmpány lájkolása, tömeges sms küldés mobilkészülékre

Szólj hozzá!

BlackBerry PlayBook táblagép

BlackBerry PlayBook tablet készülék

 Táblagép. Idő töltő laptop. A Blackberryt eredetileg üzletemberek telefonjának szánták, később a gyártó cég, a kanadai RIM nyitott más rétegek felé is, illetve az iPhone, és az annak nyomán elszaporodó érintőképernyős okostelefonok új potenciális felhasználóréteget hoztak a Blacberrynek is.

blackberry-playbook-tablagep.jpg

A korai vélemények a termék 2010-es megjelenésekor vegyesek voltak, a szakma megállapította, hogy bár a hardver jó, számos funkció hiányzik. Az előtörténet ismert: a RIM a monolitikus mikrokernelre épülő QNX operációs rendszer 2010-es felvásárlása után kezdett dolgozni a PlayBook operációs rendszerén, ám az eszköz 2011 áprilisi bemutatójáig rendelkezésre álló szűkös fejlesztési időkeret megbosszulta magát. A tablet natív e-mail kliens, szervező és névjegyzék-alkalmazás nélkül került a boltokba, és a helyzeten az sem segített sokat, hogy a BlackBerry-tulajdonosok egy egyébként egyedülálló megoldással tudták böngészni a telefonjukra érkező leveleiket, vagy naptárbejegyzéseiket a PlayBookon.

A BlackBerry PlayBook volt 2011-ben az első internettábla, melyet az Egyesül Államok kormányhivatalai is használtak

Nemzetbiztonsági okok miatt a kormányzati hivatalok világszerte csak olyan távközlési és számítástechnikai berendezéseket, illetve technológiákat használhatnak, melyek az adott ország biztonsági előírásainak megfelelnek. Az Egyesült Államok kormányhivatalai így csak a Nemzeti Szabványügyi és Technológiai Hivatal (NIST – National Institute of Standards and Technology) által FIPS 140-2 Szövetségi Információfeldolgozó Szabványnak (FIPS – Federal Information Processing Standard) megfelelő eszközöket használhatnak, melyet nemrég a BlackBerry PlayBook is megszerzett. A Research In Motion állítása szerint a QNX alapú internettábla az egyetlen a piacon, mely a legmagasabb biztonsági elvárásoknak is megfelel, vagyis a konkurens gyártók megoldásai közül ezen a téren egészen biztosan kiemelkedik. Maga a tanúsítvány persze nem jelenti azt, hogy az amerikai kormányhivatalok valóban használni fogják a készüléket, ilyen utalásokat egyébként a kanadai gyártó sajtóközleménye sem tartalmaz.

Vállalati BlackBerry PlayBook táblagép

Vállalati alkalmazás esetén a BlackBerry PlayBook tablet készülék egy személyes környezetet használ. A vállalat IT osztálya létrehozhat egy munkakörnyezetet, ha igényel egy kezelési megoldást. A BlackBerry Bridge környezettel létrehozhat egy elszigetelt területet, ahol megtekintheti az adatokat és alkalmazásokat a BlackBerry okostelefonon. A személyes környezet lehetővé teszi a tablet készülék használatát anélkül, hogy befolyásolná a vállalat biztonsági előírásait a vállalati környezetben. A személyes környezet lehetővé teszi, hogy a tablet készüléket olyan tevékenységekhez használja, amelyekbe a munkáltató nem egyezett bele, mint például videók letöltése, online játékok játszása, vagy személyes fényképek és Facebook bejegyzések feltöltése.

A munkahelyi környezet tartalmazhatja a BlackBerry App World módosított verzióját, amely tartalmazza azokat az alkalmazásokat, amelyeket munkahelyén letölthet és használhat. Ezen kívül olyan területet is kínál, ahol létrehozhat, szerkeszthet és elmenthet munkahelyi dokumentumokat és diákat - olvasható a BlackBerry PlayBook táblagép 2013-as használati utasításában.

Tovább
Szólj hozzá!

Android vs Iphone

android-vs-iphone.jpgmobilmarketing blog - android vs iphone - okostelefonok operációs rendszere

Ki az, akit kár eltemetni?

A mobilmarketing reklámokat figyelemmel kísérve megállapíthatjuk, hogy két nagy okostelefon rendszer versenyez jelenleg a piacon. A Google Androidja az Iphone iOS-e ellen. A két óriáscég merőben más céllal és taktikával fejleszt. A iPhone saját mobiltelefonjához fejleszti az iOS operációs rendszert és kizárólag ehhez is alkalmazza. Ez a marketing stratégia az oka annak, hogy sokan temették már az okostelefongyártó céget, mely szubjektív véleményem szerint behatárolt lehetőségekkel bíró készülékeket fejleszt. Ennek ugyanakkor az az előnye, hogy szoros szimbiózisban van az operációs rendszer a hardverrel.

A Google Android rendszerét ettől eltérő módon, alapkészülék nélkül fejlesztik. Mivel több készülékre, más-más konfigurációjú szoftvert kell fejleszteni, ezért az iPhone-nal szemben nem lehet egyszerre kiadni a frissítéseket minden okostelefonhoz. Az Android oprendszer frissítése ezért a régebbi típusú mobiltelefonokra nem elérhető.

Melyik okostelefon a biztonságosabb?

Kár lenne az Android rendszerét biztonsági szempontból eltemetni. Tény: az iPhone iOS rendszerének biztonsági beállításait nem lehet feltörni, míg az Androidos eszközt használóknak csak 2,3 százaléka használ valamilyen titkosítást, de igény szerint ez utóbbi telefonok felhasználói is hozzáférhetetlenné tudják tenni adataikat az illetéktelenek számára.

A terrortámadások szomorú aktualitást adtak, és ráirányították a figyelmet a mobiltelefonok feltörhetőségére. A francia rendőrség véleménye szerint, az olyan Adroidos készülék feltörése, mely csak kóddal van ellátva, maximum 1-2 órát vesz igénybe, ami után minden adat korlátlanul hozzáférhető. Ennek oka egyrészt a rendkívül változatos készülékskála, melyre szinte lehetetlen egységes titkosítási algoritmusokat és módszereket kidolgozni. Az iPhone kényelmes helyzetben van, mivel szoftverét egyetlen hardver számára kell tökéletesíteni, ezért lehetetlen épkézláb adatokat kinyerni a feltört készülékekből.

Véleményem szerint korai lenne az Androidot temetni, hiszen a Google hatalmas erőforrásait felhasználva, csak idő kérdése a megfelelő titkosítási rendszer kidolgozása. Jelenleg az tűnik valószínűnek, hogy a Google a felhő szerverszolgáltatást preferálja majd, így adataink őrzését a szerverek titkosított tárolói végzik, ezért az ellopott Androidos készülék feltörése után nem lehet titkos információkat kinyerni, mert egészen egyszerűen nem lesznek ott.

Android vs Iphone. Piaci részesedés, biztonság, oprendszer, mobil marketing tartalom

Szólj hozzá!

Mobilmarketing Magyarországon

magyarorszag-mobilmarketing.jpgTömeges SMS ben kapta mobilmarketing csoportunk az értesítést, hogy Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) közreműködésével 14 vállalkozás vett részt a világ egyik legjelentősebb IT rendezvényén, a hannoveri CeBIT-en. A magyar nemzeti standon 11 kiváló vállalkozás kapott lehetőséget a bemutatkozásra.

A közel 50 éve megrendezésre kerülő CeBIT-re évente több százezer ember látogat ki, Európa és a világ egyik legjelentősebb kiállításaként tartják számon. Az idei évben leginkább a drónok és a virtuális valósághoz kapcsolódó fejlesztések kerültek a középpontba, de találkozhattunk a legújabb mobil marketing fejlesztésekkel is.

Mindez lehetőséget kínált számunkra annak a kérdésnek az eldöntésére, vajon

Merre tart a mobil marketing Magyarországon?

Vizsgálódásink színtere a magyar stand volt. Különös figyelemmel voltunk az okostelefonos fejlesztésekre és mobilaplikációkra. Mondjuk akkoriban, amikor a Mézga család utópisztikus ketyeréket kapott az időben előrefutott rokontól, de Budapesten nem lehetett telefonvonalat kapni, nos, akkoriban ki gondolta volna, hogy egy idő után majd bárhonnan tudunk telefonálni, és a hagyományos távirathoz hasonlóan betűket fogunk pötyögni egy kis tenyérnyi készülék billentyűin?

Az sms-küldés a mobiltelefóni legnagyobb sikerágazata, a jövője még jelenénél is ragyogóbb – derül ki például a Frost&Sullivan marketing-tanácsadó cég kutatásából. 2002-ben Angliában a szolgáltatók bevételük mintegy tíz százalékát nyerték a szöveges üzenetek továbbküldéséből. Hol is tartunk ma ehhez képest??

A hirdetési célból küldött tömeges sms-küldés lehetősége az online marketing területén várhatóan még egy ideig növekedni fog. A már kipróbált alkalmazásokat mind szélesebb körben fogják használni, továbbra is bővülni fog az alkalmazások köre, a felhasználás területe Maqgyarországon. Az integrált marketingen keresztül pontosabbá válhat a cégpiac meghatározása, a vevői szükségletek feltárása, illetve a még meg nem fogalmazott igények kielégítése.

Hol is állunk?

Ezzel együtt a mobiltelefonok kihasználtságát tekintve a nemzetközi összehasonlításban nem áll túl jól a magyar piac, az e-mail küldési funkciót például csupán 6 százalék használja. A magyarok kevesebb mint fele, 43 százaléka csak beszélgetésre, harmaduk már banki tranzakciókhoz is használja a mobiltelefonját, egyharmad azok aránya, akik rendszeresen interneteznek is a készüléken, de a válaszadók csak 6 százaléka küld e-mailt is a telefonnal.

A telefon felhasználásának lehetséges céljai közül egy 2011-es kutatásban részt vevő válaszadók 43 százaléka jelölte meg a beszélgetést, 30 százalékuk az sms-t, az e-mail küldési funkciót csupán 6 százalék használja. A kérdőívet kitöltők nem egészen negyede használ érintőképernyős mobilt, és nagyjából ugyanekkora az arányuk azoknak, akik mobil-alkalmazásokat használnak a telefonjukon. A válaszadók harmada már rendszeresen internetezik a mobilja segítségével: elsősorban kereső-, és közösségi oldalak látogatására, illetve hírek olvasására használja. A telefonjukat ismerők válaszai alapján ugyanakkor az operációs rendszerek között az Android 31 százalékos penetrációval vezet, míg 24 százalék a Nokia által használt Symbian rendszerű telefont üzemeltet. iPhone-ja a válaszadók 9 százalékának van, ám e típus részesedése az 55 év felettiek körében jóval magasabb.

A pénzügyi tranzakcióknál, szolgáltatásoknál egyre többször kerülnek elő a telefonok is: a válaszadók közel harmada, 32 százaléka már hajtott végre fizetési tranzakciót a készüléke segítségével. A netbank használata mobilon keresztül ugyanakkor a magyarokra még nem nagyon jellemző: mindössze 10 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy telefonja segítségével is szokta intézni banki ügyeit. Ehhez képest a pénzintézetek szinte egyáltalán nem használják ki a mobilmarketing kínálta lehetőségeket, még a kifejezetten mobilkészülékkel bankolók számára sem indítanak sms-kampányt.

A laptopról irányított mobilmarketing helyzete Magyarországon. Konferencia, kutatás, SMS-kampány. Internet és online-bankolás napjainkban és néhány évvel korábban. Pénzügyi tranzakciók során nem merül fel a tömeges sms-küldés lehetősége.

Szólj hozzá!

A Mobilmarketing Blog újraindul

SMS-hír: Újraindul a Mobilmarketing blog - Hálás köszönet a blog korábbi tulajdonosának - átadta tulajdonunkba a kitűnő domain-név alatt indított blogját, amelyet 2010 óta nem használt. A korábbi bejegyzések sajnos törlésre kerültek - szívesen átvállaltuk volna ezeket is -, de mivel ezek mindegyikét korábban már indexálta a Google, így nem volna kedvező indulás csupa 404 hibaüzenettel kezdeni az új blogfolyamot, így azt a megoldást gondoltuk mindenki számára elfogadhatónak, ha a korábbi URL-ek alatt új, saját tartalmat jelentetünk meg. A gépi tanulás révén mesterséges intelligenciával rendelkező Google algoritmusok számára adatokat gyűjtő robotok megtalálják az oldalt, nem kapunk emiatt rossz pontot, az olvasó pedig aktuális tartalmat talál az egyes szájtokon. Hogy ezeknek a posztoknak a dátuma viszont nem 2016-os lesz, az talán elnézhető körülmény.

mobil-marketing-sms.jpg

Mobilmarketing: Rövid áttekintés

Mi a mobilmarketing?


A mobilmarketing az elektronikus marketing egyik formája, mely a mobilhálózatokat és a mobiltelefonokat, a mobil kommunikációra alkalmas eszközöket használja fel reklámok célba juttatására.

A Wikipédia szerint a mobilmarketing a marketing egy speciális ága: adatbázis alapon működő, a mobil eszközt és mobil hálózatot igénybe vevő olyan reklámozási gyakorlat, mely interaktív módon, személyre szabottan teremt közvetlen kapcsolatot az ügyfél és hirdető között. Célja

  • az értékesítés ösztönzése
  • az ügyfélkör növelése
  • a márkaépítés.

Egy másik megfogalmazás szerint a mobilmarketing a vezeték nélküli média használata marketingre passzív, vagy interaktív megoldásokkal.

A Nemzetközi Mobilmarketing Szövetség definíciója szerint:

a mobilmarketing egy olyan eszköztár, amely lehetővé teszi cégek, szervezetek számára, hogy kommunikáljanak a közönségükkel, interaktív és releváns módon, bármely mobil eszközön vagy hálózaton keresztül.

Mobil Marketing Programnak nevezünk bármilyen marketing vagy hirdetési programot, amit mobil készülékeken keresztül terjesztenek és azon használható. Ez magában foglalja, de nem korlátozódik csak mobilüzenet továbbítási programokra, egy vagy több hirdetésre, amelyek mobilweb oldalakon keresztül jutnak el.

SMS-kampány

Jellemzően Gateway rendszerű üzenetküldés: tömeges számú sms eljuttatása mobilkészülékre adatbázis alapján. A mobiltelefon számos mobilmarketingre alkalmas technológiát ötvöz, amit egy mobil ügynökség tud jól kiaknázni. Mobil ügynökégnek ismernie kell a mobil technológiát és ötvözni kell a mindenkori mobilhasználati trendekkel és magával a kampány üzenettel is. Ilyen technológia a Gateway: az üzenetek telefonra érkeznek, de szervergépről indítják őket ügyféllista alapján.

Főbb mobil marketing technológiák:


SMS – a legelterjedtebb üzenetküldési forma, egyes területeken megelőzi a hanghívásokat
MMS (Multimedia Messaging Service) – a multimédiás üzenetküldő rendszer, lehetővé teszi képek, színes és érdekes tartalmak továbbítását.
JAVA – lehetőséget teremt programok és alkalmazások létrehozására a mobil eszközök, okostelefonok részére is.

Mi az SMS?


A Short Message Service vagy Rövidüzenet szolgáltatás – olyan technológia, mely lehetővé teszi rövid szöveges üzenetek küldését és fogadását, a hálózaton regisztrált mobileszközök között. Jelenleg a mobilszolgáltatás alapcsomagjába tartozik.

Gateway rendszerű SMS küldés esetén az indító fél nem használ mobilkészüléket, számítógépről, szervergépről küld üzeneteket mobiltelefonra.

mobilmarkating rövid áttekintés

Tömeges sms küldés - Mobil marketing stratégia

mi a mobilmarketing? bemutatkozás, újra indulás, mobil kommunikáció, marketing blog, sms küldés, gateway sms, elektronikus marketing rendszerek, mobilmarketing, tömeges sms küldés, sms-kampány indítsa, sms-hír

Szólj hozzá!

mobilmarketing - tömeges sms

A mobilmarketing blog létrejöttét az iparág hazai fejlődése ösztönözte 2010-ben. Akkoriban egyre többen láttak fantáziát a telefonos kommunikáció mobil ágazatában. Ma cégek sokasága használ mobilmarketing eszközöket. A blog célja az volt, hogy a magyarországi és külföldi példák, hírek közzétételével, azok véleményezésén keresztül minél többen ismerjék meg a mobilmarketinget, az online marketing eszköztárát. A MOBILMARKETING BLOG 2016-ban megújult és keresőmarketing célokat is szolgál. | Mobilmarketing példák | javaslatok | megoldások | érdekességek | életmód és mobil marketing. telefonos alkalmazások. ipari télikert - terasz. online pr-cikk. laptop szerviz budapest. weboptimalizálás | Mobil marketing módszer az SMS-kampány indítása. Aktuális téma: tömeges SMS-küldés mobiltelefonra. Okostelefon alkalmazások, hírek az online marketing világából - Tartalommarketing - Honlapoptimalizálás
süti beállítások módosítása